Mozgásban tartjuk a TS Hungaria Kft.-t

Fél éves útjára indult a TS Hungaria villamos Miskolc városában.

A TS Hungaria Kft. 1859 óta a vasúti járműjavítás fontos mozgatórugója, melyet a mai napig igyekszik vállalatunk megőrizni és kihangsúlyozni annak érdekében, hogy a vasúti piac mellett Miskolc és környékén is aktívan jelen legyen a köztudatban. Ennek jegyében 2024. július 3-tól fél éven át villamossíneken is „bejárjuk” Miskolc városát.
 
A mozgó járműreklám kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a vállalatunkat még jobban megismertethessük, emellett pedig segít a fejlődésben is, hiszen bevonzhatjuk a legtehetségesebb munkavállalókat. Ezek együttesen hozzájárulnak vállalatunk pozitív hírnevéhez, ami az üzleti kapcsolatokban és ügyfélszerzésben is előnyt jelenthetnek. 
A gördülő hirdetések Miskolc új színfoltjaként a TS Hungaria Kft.-t egy innovatív és dinamikus vállalatként pozícionálják, a helyi közlekedési hálózat használata pedig azt is mutatja, hogy vállalatunk elkötelezett a helyi közösség iránt.

Újabb siker - RCH-TSH vasúton történő kerékpárszállítási projekt

Az RCG csoport stratégiai céljai között szerepelt, hogy a nagy volumenű kerékpárszállítási megbízások ne a szervezeten kívül és közúton valósuljanak meg, hanem a csoport érdekeit szem előtt tartva ezt a tevékenységet a cégcsoporton belül tartsa. A TS Hungaria Kft. 2023 májusában kapott felkérést arra, hogy ezt az átállást (közúti szállításról vasúti szállításra) valósítsa meg és dolgozzon ki olyan megoldást, ami versenyképes a korábbi közúti szállítással szemben.

A sikeres teljesítés érdekében kialakításra került egy RCH-TSH munkacsoport, majd a projekt későbbi szakaszában az ÖBB-TS központi és az ÖBB-TS knittelfeldi munkatársak is csatlakoztak, akik el is kezdték a munkát annak érdekében, hogy a teljes knittelfeldi kerékpárforgalom vasúton kerülhessen lebonyolításra. Elkezdődött a koncepciók felállítása, majd kidolgozása, melyek eredményeképpen 2023 szeptemberére megszületett egy egysoros kerékpárszállítást lehetővé tevő konstrukció, ami segítségével egy vasúti teherkocsin 21 db kerékpár szállítható az eddigi közúton történő 15 db/kamion helyett.  A kerékpárok szállítására egy egysoros kalodarendszer került kivitelezésre, amit egy Rgs típusú kocsira helyeztek fel. Mielőtt azonban ez a kocsi elindulhatott volna a vasúti forgalomban, egy ütköztetési próbára volt szükség. A próba során a rakodási szabályokban előírt tesztet kellett elvégezni, ami előírás minden új rakodási módnál. Lényege, hogy szavatolja a rakodási mód a kocsi hosszirányában történő vasútbiztonsági megfelelőségét. Ezen túlmenően keresztirányban is garantálni kell a biztonságot, melyet azonban csak próbafutás keretében lehet megvalósítani, így 2023 szeptemberében elindult két Rgs típusú kocsi 21-21 darab egysorosan rakott vasúti kerékpárral, melyek azóta is sikerrel teljesítik a Miskolc-Knittelfeld távot. 
Az első próbautat követően azonnal látható volt, hogy gazdaságosság szempontjából még kicsivel ugyan, de a közúti szállítás költségei felett működik a vasúti forgalom, így folytatódtak a tervezgetések. A munkacsoport összeült, és a TSH tervezőcsapata kifejlesztett egy olyan, mobilizálható kétsoros kalodarendszert, amellyel kocsinként 30 db kerékpár szállítható. Ennek a kétsoros koncepciónak az ütköztetési próbájára került sor 2024. június 19-én. A próba során olyannyira jól helytállt a kalodarendszer, hogy az eredetileg három ütköztetési próba két szimuláció után sikeresen véget is ért, ezzel a sikerrel pedig várhatóan az elkövetkező hetekben útjára indulhat a kétsorosan, 30 db vasúti kerékpárral megrakott teherkocsi Knittelfeldre a tesztkörökre.
 
Ezek a próbafutások már a projekt lezárását, a kétsoros szállítás elindulását jelentik, csak a keresztirányú biztonsági előírásoknak történő megfelelést jelentő dokumentációban mutatkozik különbség az éles futással szemben. A próbaúton - ahogy az egysoros szállítás esetén is - dokumentálják a futási állapotokat, mind induláskor, mind érkezéskor, amely eredményei alapján kerül végleges engedélyeztetésre az RCH-TSH kooperációjaként kifejlesztett innovatív rakodási mód. Ennek a várható átfutási ideje fél év, melynek végén a jelenlegi részleges pont helyére tényleges lezárás kerülhet.

Átadtuk a 60. ponyvásított Fals 6656 típusú teherkocsit

2024. május 31-én sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria Zrt. és a TS Hungaria Kft. közös projektje.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. a Wanhua-BorsodChem számára sószállítást végez, és az ebben a forgalomban közlekedő román teherkocsik műszaki állapota nem volt megfelelő a szállítmány fuvarozására. A probléma gyors megoldásaként az RCH a saját Fals 6656-os kocsijait kívánta bevonni a sószállításba annak érdekében, hogy stabilizálja ezt a forgalmat. Ez a kocsitípus azonban átalakítás nélkül nem tudta betölteni ezt a szerepet: ekkor kereste meg a TS Hungaria Kft.-t anyavállalatunk, hogy alakítsuk át, ponyvásítsuk ezt a típust. 
A TS Hungaria Kft. Technológia osztályának munkatársai gyors átfutással elkészítették a prototípus terveit. A tervek kidolgozásával párhuzamosan megkezdődött a szükséges alkatrészek beszerzése is. Egy olyan ponyvaszerkezet került kifejlesztésre, amely alapvetően mobil, kivehető, és rakodáskor ennek a szerkezetnek az eltávolítása nem szükséges. További előny, hogy amennyiben a piaci igények változnak és nincs szükség ponyvára a kocsin, az eredeti állapot könnyen visszaállítható. 
A prototípus kocsi kivitelezését a Fővizsga és Komponens csapat rövid időn belül el is készítette. Az elkészülést követően a vasúti forgalomban történő tesztfázisban előjöttek a kocsi „gyerekbetegségei”, melyekre azonnal és rövid határidővel reagált a Technológia osztály: áttervezték az alapkonstrukciót, és legyártásra kerültek az első szériakocsik. Az első körben elkészült teherkocsik RCH jelenlétében történő ellenőrzése során a széria jóváhagyásra került, megadták az engedélyt az első 30 db Fals 6656-os kocsi ponyvásítására.
Az első ütemben elkészült ponyvásított Fals 6656-os kocsik munkába állítása olyan sikeresnek bizonyult a sószállító forgalomban, hogy 2024. februárjában megérkezett a Rail Cargo Hungaria Zrt. részéről a második ütemben 29 db, valamint a protokocsi sorozatosításának kérése is.
A második ütem elkészülésére 2024. május 31-re szerződtek a felek, így a TS Hungaria Kft.-nek gyors és hatékony munkaszervezéssel azonnal ismét lépnie kellett a rövid határidőre történő teljesítés érdekében. Már a gyártás indulásának elején egy TS Hungaria Kft.-n kívülálló ok miatt azonban vállalatunk lemaradásba került az ütemtervhez képest: a külső beszállító megközelítőleg másfél hetes csúszásban küldte meg az egyik feltétlenül szükséges alkatrészt. A hiányzó anyag beérkezését követően 7-8 db kocsi lemaradásba került Társaságunk, ami az ütemterv azonnali módosítását kívánta. A Fővizsga üzem vezetésének döntése alapján az eredetileg két szektorra tervezett gyártási munkát így kibővítették három szektorra. A munka átszervezése miatt a fővizsgás teherkocsik javítása minimálisan ugyan háttérbe szorult, de ezzel az intézkedéssel a TS Hungaria Kft. már a határidő lejárta előtt egy héttel át tudta adni az utolsó, a 29. szériakocsit, majd elkezdte a protokocsi szériásítását, szigorúan betartva az elvárt határidőt. 


Ez a dinamikus szakmai és határidőre vonatkozó kihívásokat jelentő, közös RCH-TSH innovatív átalakítási projektmunka mindkét vállalat piaci pozícióját erősítette: a Rail Cargo Hungaria Zrt. számára elégedett ügyfelet, a TS Hungaria Kft. számára pedig egy kiváló innovációs és izgalmas szakmai fejlődési lehetőséget hozott.

Az RCH új CFO-ja bemutatkozó látogatást tett a TS Hungariánál

Raisz Csaba, a Rail Cargo Hungaria februártól kinevezett új CFO-ja március 19-én látogatást tett a TS Hungariánál.

Az alkalom keretében Raisz Csaba közvetlenül is megismerhette a társaság menedzsmentjét, illetve bepillantást nyerhetett a TS Hungaria Ügyvezetése által tartott cégprezentáción keresztül a vállalat múltjába, mindennapi tevékenységébe és működési környezetébe.  

A program a telephely bejárásával, a Kerékpár üzem és a Fővizsga terület megtekintésével zárult, amelynek színes és mozgalmas pillanatairól az alábbi képek is tanúskodnak.

2023-ban is „Miskolc Köszöni” díjat kapott a TS Hungaria

„Miskolc Város Virilistája 2023” címmel tüntették ki a TS Hungaria Kft-t 2023. december 19-én.

A rangos elismerést a Miskolc Köszöni program keretében másodszor ítélték oda a város azon gazdasági szereplőinek, amelyek iparűzési adójukkal hozzájárulnak a város fejlődéséhez, tevékenységükkel, fejlesztéseikkel, évtizedes jelenlétükkel erősítik Miskolc gazdaságát. A TS Hungaria immáron második alkalommal ezzel olyan méltatásban részesült, amely kifejezi, hogy a vállalat minőségi munkahelyet, kiszámítható életpályát kínál munkatársainak, valamint stabil támaszt jelent az itt élőknek.

Köszönjük az elismerést! 

TS túra

Lelkes és bővülő túracsapatunk (kollégáink és családtagjaik) október 14-én a Bükk után most az Aggteleki karszt északi irányába vette az irányt. 

Gyönyörű őszi időben tettük meg a közel 10 km-es utunkat először a Várhegy megmászásával és Szádvár megismerésével, majd az áttelepített és ma már néptelen Derenk falu felfedezésével. A közös erdő-mező járás és felfedezés kiváló alkalmat biztosított egy vidám, lendületes együtt töltött alkalomra, amikor nemcsak a mesébe illő földrajzi környezetet, hanem a történelmi lenyomatokban bővelkedő helyi kultúrát is megismerhettük. Zárásként minden résztvevő egy emléklapot kapott a túra teljesítéséről.
Csatlakozzatok hozzánk a következő túránkon Ti is családtagjaitokkal, szeretettel várunk Benneteket is!

Vidám hangulat, mozgalmas programok és finomságok

2023. szeptember 2-án a TS Hungaria Kft. munkavállalói és családtagjai részvételével Családi Napot szerveztünk.

Az idei nagyszabású közösségi rendezvényünk célja az volt, hogy egy olyan mozgalmas napot töltsünk együtt, ahol minden korosztály megtalálja a számára izgalmas programot. Egyaránt gondoltunk a már nyugdíjas régi dolgozóinkra, a kismamákra, az óvodásokra, kisiskolásokra, kamaszokra, és természetesen a felnőtt korosztályra is. Mindenki aktív résztvevője és mozgatórugója volt a napnak. Nemcsak az olyan versenyeken vehettek részt, mint a szkander bajnokság, a bor -és pálinkamustra, az élő csocsó bajnokság vagy a TS ismereti kvíz, hanem a sokféle egyéb szórakoztató programon is, mint az interaktív bábszínház, a karikaturisták, akadálypályák, habparty, stb. A nap érdekességeiként említjük meg a Keménykalap és krumpliorr kvízt, a gyermekek számára készült vasútismereti kvízt, és a kreatív pörkölt versenyt is. Több mint 164 éves történelmünknek köszönhetően még egy rövid időre a múltba is visszaléphettünk – megnyitottuk a közel 100 éves légópincénket az érdeklődők előtt, valamint lehetőséget biztosítottunk a „kis mozdony vezetők” számára a Gokart becenévre hallgató mozdonyunk irányítására és az elmaradhatatlan dudálásra is. 
A TS Hungaria Kft. szervező csapata elmondhatja, hogy a visszajelzéseket tekintve az elmúlt évek legsikeresebb családi napját zárhatták az idei évben.

73. Vasutasnap

2023. július 7-én, a hagyományokhoz híven ismét megrendezésre került a vasutas társadalom egyik legrangosabb eseménye, a 73. Vasutasnap.

Ez a méltán nagyszabású rendezvény minden évben lehetőséget nyújt a Rail Cargo csoport tagjainak arra, hogy közösen értékeljék a mögöttük álló időszakot, a csoport sikereit, valamint arra is, hogy munkatársaik elkötelezettségét méltóképpen elismerjék, ahogy idén ezt a TS Hungaria Kft. is tette. A 73. Vasutasnap alkalmával TS Hungaria ügyvezető igazgatói dicséretben részesült Kappelmajer József technológia osztályvezető, megbízott fővizsga üzemvezető.
József egyike a magyar vasút azon szakembereinek, akik magas szintű szakmai kompetenciájuk mellett példaértékű lelkesedéssel és elkötelezettséggel dolgoznak nap mint nap a vasút jobbá tételéért. József egyszerre képes a szakmai optimum és technológiai fejlődés mellett legalább olyan hangsúllyal figyelembe venni a teherkocsi javítás gazdasági aspektusait, amely nélkülözhetetlen a vasúti teherfuvarozás versenyképességéhez. Nagyon köszönjük Józsefnek a magyar vasúti teherfuvarozásért eddig végzett munkáját, amely – amellett, hogy Ő maga is még fiatal – nagyon szép példát jelent a jövő generációjának.
Gratulálunk Kappelmajer Józsefnek a kitüntetéshez, további sikereket kívánunk neki a TS Hungaria Kft. keretein belül, és büszkék vagyunk rá, hogy munkatársaink között tudhatjuk. 

Megnyitotta kapuit a diákok előtt a vasúti járműjavítást mesterfokon űző miskolci TS Hungaria Kft.

2023. április 14-én a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. Baross Gábor Oktatási Központ Vasútforgalmi szolgálattevő technikus képzésben résztvevő tanulói kihelyezett tanóra keretében üzemlátogatásra érkeztek a TS Hungaria Kft-hez.

Szakoktatójuk nagy hangsúlyt fektet a gyárlátogatásokra, a vállalkozásoknál megtartott „kihelyezett órákra”, amelyek az elméleti ismeretek és a gyakorlati tapasztalatok gyűjtése szempontjából egyaránt kiemelkedő jelentőségűek a tanulók számára.
Látogatásuk elején a vállalat munkavédelmi felelőse egy előadás keretében ismertette a fontosabb munkavédelmi szabályokat, előírásokat. Ezek ismerete minden telephelyre érkező vendég számára is kötelező és betartandó. Ezt követően hasznos és érdekes információk birtokába juthattak a TS Hungaria Kft. 164 éves történetével és működésével kapcsolatban, majd elindultak üzemlátogató körútjukra. Betekinthettek a csarnokokba, ahol testközelből láthatták a munkafolyamatokat, azok körülményeit, és sikerült működés közben szemügyre venniük a csúcstechnológiás Danobat profilesztergát is.
A szakoktató elmondta, hogy nagy lelkesedéssel várták ezt a napot mind a diákok, mind az oktatók, hiszen nem mindennap láthatják a saját szemükkel a járművek egyik, - ha nem a legfontosabb – részegységének, a vasúti kerékpárok javításának, felújításának menetét. 
A diákok visszajelzései alapján már a hivatalos beléptetés során tudták, hogy egy jól szervezett munkafolyamatokkal működő cég területére léptek. A balesetvédelmi tájékoztatás és a jól összeállított cégbemutató után azt is érezték, hogy a figyelemreméltó történelmi és szakmai múlttal rendelkező TS Hungaria Kft. minden szempontot figyelembevéve, és a dolgozói igényeket maximálisan kielégíteni kívánva üzemel: szelektív hulladékgyűjtő szigetek, dolgozói étkező, telephely fejlesztések, korszerűsítések stb. Továbbá megtapasztalhatták a vállalat vendégszeretetét is: örömmel fogadták a vállalat logójával ellátott ajándékokat is. 
A látogatást követően számos visszajelzés érkezett a tanulók részéről arról, hogy ők hogyan látták a vállalatot:
„A TS Hungaria számomra elég jó benyomást keltett az ott látogatás során. Már a belépésnél is nagy biztonságérzetet adott, és a biztonsági őrök is nagyon precízek voltak.”
„Átlépve a beléptetőkapun megtisztelve éreztem magam, hogy a TS Hungaria területére léphettem. Amint a belső udvarba értünk, megláttam az első LÉGÓ bunkert, ami nagyon megtetszett.”
„A gyárlátogatás előtti munkavédelmi prezentáció nagyon tetszett, hogy mennyire odafigyelnek az ember épségére.”
„A forgácsológép nagyon tetszett. Tetszett ahogy a kereket megforgácsolták és megmunkálták, leellenőrizték és széppé tették.”
„A munkafolyamatok nagyon precízek és gyorsan haladnak a munkával, mindent meg tudnak csinálni.”
„Nagyon barátságos és otthonos hely nekem.”
„Értékeltem, hogy meghívtak minket és a kedves fogadtatást, hogy sokat beszélgettünk, sokat nevettünk és a látvány magáért beszélt. Egy olyan embernek, mint én, aki még nem volt ilyen munkahelyen nagyon lenyűgöző volt, és a továbbiakban elég motivációt adott ahhoz, hogy esetleg majd itt dolgozzak.”
A TS Hungaria Kft. örömmel fogad a jövőben is diákokat abban a reményben, hogy tovább viszik cégük jó hírét, és egyszer majd munkatársaikként köszönthetik a legtehetségesebbeket.
 

A GATX-szel közös projektünk 2023. április 12-én elérkezett az utolsó mérföldkövéhez.

Ünnepélyes keretek között átadásra került az utolsó, 300. átalakított kocsi is a GATX képviselőjének, Claudiu Pandreának.

Az átadáson az Ügyvezetésünk mellett jelen voltak a termelés, illetve a termeléstámogató területekről a projektben aktívan részt vevő kollégáink is. 
Lehóczki Gábor igazgató úr nyitotta meg az ünnepséget, köszöntötte a jelenlévőket. Elmondta, hogy külön öröm volt a 2022-es évben, hogy a csoporton belüli jelentős megrendelésállomány mellett számottevő projekteket tudtunk realizálni a csoporton kívüli ügyfeleink számára is. Ezek között kiemelkedő projekt volt a most eredménnyel lezáruló GATX Sgns kocsi átalakítási projekt. Azt, hogy miről is szólt ez a projekt, Bartókné Szekeres Zsuzsanna ügyfél- és projektmenedzser kolléganőnk foglalta össze, aki megköszönte, hogy pár mondatban elmondhatja élményeit.
„A projektet 2020-ban kezdtük el, amikor a GATX megkeresett bennünket azzal, hogy megvásárolta az RCH-tól a korábban általunk gyártott 300 db Sgns kocsit, és azokon fékátalakítást kíván elvégeztetni. A fékátalakítással modernebbé és üzembiztosabbá kívánta tenni a kocsikat. A fékátalakítás terveit a TS Hungaria készítette el, tehát jelentős szakmai kihívást jelentett ez számunkra is. A terveket mind a GATX, mind pedig az átalakítás engedélyezését elvégző testület megelégedéssel fogadta.
Az engedélyezés mellett az átalakításhoz szükséges anyagok beszerzése, folyamatos biztosítása és a COVID helyzet is kihívások elé állította cégünket, de sikeresen kezelve a kihívásokat, 2021 márciusában beérkezett hozzánk az első kocsi, mely júniusban el is készült. 
Ezt követően sorban érkeztek be a kocsik telephelyünkre: havi 15 db átadása volt a cél, amit a beérkezett mennyiségekből folyamatosan sikerült teljesítenünk.
A fékátalakításhoz szükséges alkatrészeket, pl. kormányszelepet, rudazatállítót, féktuskót, valamint az új kerékpárokat a GATX biztosította. A munkák kivitelezése a IV-es szektorban történt, amihez egy forgatóberendezést is használtunk. Az átalakítási folyamat kialakítása jól sikerült, a kocsiellátás, az anyagok rendelkezésre állása nem akadályozta az időbeni teljesítéseket. A kocsik átalakítását és átvételét a GATX folyamatosan felügyelte, ezzel segítve a mi munkánkat is.
A kialakított folyamatok és a megfelelő felügyelet eredményezte, hogy minőségi reklamáció nélkül mehettek ki a kocsik a TS Hungaria telephelyéről. A GATX többször is kifejezte megelégedettségét a tervezéssel és kivitelezéssel kapcsolatosan is.” 
A projekt ismertetését követően Dian József igazgató úr hozzátette, hogy azért is volt jelentős ez a megbízás, mert eddig még nem volt példa arra, hogy 300 kocsinak egyforma, adott ütem szerint kelljen elkészülnie, de sikeresen teljesítettük, ezt a sikert pedig meg is kell ünnepelni. Egy vasutas példával élve elmondta: a vonat megáll, az utasok leszállnak, ünnepelnek, majd visszaszállnak, és a vonat megy tovább, úgy mi is most megállunk, ünneplünk egy kicsit, és már megyünk is tovább. Kiemelte a minőség fontosságát, melyet most egy új nézőpontba helyezett: az a minőség, ha a vevő jön vissza és nem a termék. A vevő most visszajött, hiszen az év második felében további 100 db kocsit rendelt meg a GATX. Ebből is kitűnik, hogy mekkora jelentőséggel bír a minőség. Claudiu Pandrea úr, a GATX képviselője elmondta, hogy mikor 2020-ban a GATX megkereste a TS Hungaria Kft-t a projekt kapcsán, nagyon jó döntést hozott. 
Értékelő és köszönetet kifejező beszéde végén hozzátette, hogy ebben a projektben nem, mint megbízó és megbízott voltunk jelen, hanem mint egy csapat, akik együtt vitték véghez ezt a sikert, akik a projekt elé gördülő akadályokat közös erőfeszítéssel győzték le.