Társadalmi felelősségvállalás és közösségi projektek
2025. február 17-én, hétfőn cégünket megtisztelte Czinkné Sztán Anikó, aki Martinkertváros és Szirma önkormányzati körzet képviselőjeként látogatott el hozzánk. A találkozó célja a Társaságunk és az önkormányzat közötti együttműködés elmélyítése volt, különös figyelmet fordítva a társadalmi felelősségvállalásra. A felek egyeztették az első közös projekteket, amelyek célja a városrész fejlesztése és szépítése.
A TS Hungaria Kft. vezetősége elmondta, hogy dolgozói közel 10%-a Martinkertvárosban és Szirmán él, így különösen fontos számukra, hogy aktívan részt vegyenek a körzetet érintő közösségi munkákban. Az alábbi projekteket jelölték meg első lépésként:
Csokonai utca vízelvezető árok kitakarítása:
Ez lesz az első közös munka, melyet 2025. március 15-31. között, egy szombat délelőttön terveznek megvalósítani. Az árok tisztítása jelentős mértékben hozzájárul majd a környék tisztántartásához és a vízelvezetés javításához.
Felajánlott korrózióálló fém festékek:
A vasúti kocsik felújításából megmaradó korrózióálló fém festékeket a TS Hungaria Kft. felajánlotta a választókörzet számára. Ebből a festékből közösségi munkával megújíthatóak a buszmegállók, valamint egyéb fém eszközök a városrészben, ezzel járulva hozzá a környezet szépítéséhez.
Új szemetesek készítése közterületekre:
A közterületeken található kevés szemetes miatt, az innovációra törekedve Társaságunk a vasúti vagonok gyártásából fennmaradó fémhulladékokból szemeteseket tervez és gyárt majd, melyek a körzet olyan pontjain kerülnek elhelyezésre, ahol a lakók a szemetesek hiányában a zöld környezetbe dobják el a hulladékokat.
A felek hangsúlyozták, hogy Martinkertvárosban és Szirmán számos vállalkozás működik, így bíznak abban, hogy ez a kezdeményezés példát mutathat más cégek számára is. Remélik, hogy a projekt széleskörű összefogást eredményez, és munkatársaik mellett több helyi vállalkozás is csatlakozik a városrész fejlesztéséhez, szépítéséhez.
Új fejlesztés a hibafeltárásban: a fénykapu
A fénykapu fejlesztése egy olyan innovatív projekt, amely a hibafeltárás folyamatának gyorsítására és hatékonyságának növelésére irányult. Az ötlet egy igényből származott, amelyet Debrődi István, a Fővizsga részéről fogalmazott meg. A cél az volt, hogy a kocsiszekrények átnézését jelentősen felgyorsítsák, miközben javítják a hibák észlelésének pontosságát.

Miért volt szükség a fénykapura?
A kocsiszekrények ellenőrzése során gyakran felmerült, hogy a hibák, mint a repedések, a lyukak, vagy egyéb sérülések nehezen észlelhetőek a hagyományos megvilágítással. Ezen segít a fénykapu, amely erős fényforrást biztosít, így a hibák sokkal könnyebben észrevehetővé válnak, gyorsítva ezzel a hibafeltárási folyamatot. A kocsi álló helyzetben marad, miközben a kapu mozog, mindkét oldalról biztosítva a részletes és alapos vizsgálatot.
A fénykapuról és annak tervezéséről a Technológia munkatársait kérdeztük. A beszélgetés során elmondták, hogy a tervezéssel nem volt különösebb probléma, habár voltak részek, melyekről csak azután tudták eldönteni, hogy jók, és maradhatnak, miután már legyártották. A legnagyobb aggodalom a kapu stabilitása volt. Mivel a kapu viszonylag kis keréktávolsággal rendelkezik, felmerült a félelem, hogy a fénykapu könnyen felborulhat, de a próbák során megfelelőnek bizonyult a konstrukció. További kérdés volt a merevítések alkalmazása is: a félkész állapotú váz után úgy tűnt, hogy szükség lesz a kapu megerősítésére, mivel könnyen torzulhat. Azonban a végső próbák során kiderült, hogy a kapu rugalmas alakváltozása valójában előnyös, mivel ellenkező esetben előfordulna, hogy az egyik kereke a levegőben marad, emellett a túl merev szerkezet repedésérzékennyé válhat.
A fénykapu működését erős, 120 cm-es fehér fényű LED fénycsövek biztosítják, melyeket sorba lehet kötni. Ezáltal a kapu 7 darab fénycsövet tartalmaz, biztosítva a megfelelő megvilágítást a kocsiszekrények részletes ellenőrzéséhez. A LED technológia hosszú élettartamú, energiatakarékos és erősebb fényt biztosít, mint a hagyományos fényforrások, így a legmegfelelőbb választásnak bizonyult. A fénykapu használata csarnokon belülre van optimalizálva, jellemzően zárt térben alkalmazható hatékonyan, ahol a fényviszonyok nem változnak drámaian.
A fénykapu egy olyan ígéretes új eszköz, amely hatékonyabbá teheti a hibafeltárási folyamatokat, ám jelenleg a tapasztalatok gyűjtése még zajlik. A fejlesztők kérik, hogy bátran használjátok az eszközt a mindennapi munkafolyamatokban, ezzel segítve őket a széles körű tapasztalatgyűjtésben.
A fénykapu tehát nem csupán egy új eszközt kínál, hanem egy gyorsabb munkavégzést is lehetővé tesz, amely nagyban hozzájárulhat a hibák pontos feltárásához is.
Új eszközzel a biztonságosabb munkavégzésért – Kocsifogó alátétfa
A munkavégzés biztonsága kiemelt fontosságú minden iparágban, és nincs ez másként a vasúti szektorban sem. A biztonságos munkavégzés erősítése érdekében kifejlesztettük a Fővizsga csarnokban már 2024. december óta próbaüzemben alkalmazott kocsifogó alátétfát.

A vasúti kocsik megfelelő rögzítésére az igény hónapokkal ezelőtt egy audit során vetődött fel, melyet követően elkezdődött az ötletelés, hogyan tegyük hatékonyabbá és biztonságosabbá a megfutamodások elleni védelmet. Így született meg a kocsifogó alátétfa, ami egy olyan eszköz, amely megakadályozza, hogy a kocsik a munkálatok közben bármely irányba elmozduljanak, így növelve a munkavállalók védelmét. Az eszköz az elmúlt hónapok során számos teszten átesett, és eddig kiváló eredményeket mutatott: kezelése egyszerű, könnyen észrevehető és jól látható, megerősítve ezzel a biztonságos munkakörnyezet megteremtésére tett erőfeszítéseinket. Használata során figyelni kell arra, hogy amennyiben a vasúti kocsi alá van helyezve, akkor más megfutamodás elleni eszköz (pl. faék) ne legyen használatban. Amennyiben a kocsi mozgatása szükséges, ki kell venni a kocsi alól, majd az elvégzett mozgatás után mindig vissza kell helyezni a kocsi alá. A nem használt kocsifogókat jelenleg az oszlopokon elhelyezett tömlőtartókon kell tárolni.
A fejlesztés egy közös munka eredménye: az újító ötlet megszületését követően technológusaink precíz munkával tervezték meg az alátétfa prototípusát, míg a Komponens üzemünk munkatársai gondoskodtak annak legyártásáról. Az eszköz már a próbaüzem során bizonyította hasznosságát, és a tesztelési fázis végén, amely hamarosan lezárul, a Fővizsga csarnokon kívül a C csarnok munkatársai is használni fogják.
Ezzel a lépéssel tovább erősítjük elkötelezettségünket a dolgozók biztonsága iránt, és egyúttal egy újabb lépést teszünk a biztonság és a folyamatos fejlesztés útján.
Születőben egy új technológia: fékállapot-mérő szenzor a Knorr-Bremse-től
2024. december 2-án a Knorr-Bremse Kft. és a TS Hungaria Kft. szakemberei az RCH Teherkocsi Üzemeltetés képviselőinek jelenlétében egy jelentős előrelépést jelentő technológiát integráltak egy, a TS Hungaria Kft. által fővizsgázott, RCH tulajdonú teherkocsiba. Az újonnan kifejlesztett fékállapot-mérő szenzor hosszú távú célja, hogy kiváltsa a manuális fékpróbákat, amelyek jelenleg időigényesek és emberi erőforrást igényelnek.

A projekt az ERJU (Europe's Rail Joint Undertaking) program részeként valósul meg, amely többek között olyan innovációk fejlesztését támogatja, mint a DAC (Digital Automatic Coupler). Az ERJU célja a vasúti technológia automatizálása és hatékonyabbá tétele, melybe illeszkedik a Knorr-Bremse ezen fejlesztése is, melynek vállalatunk és a Rail Cargo Hungaria Zrt., mint a jármű tulajdonosa egyaránt táptalajt ad.
Az új szenzor működése
A Knorr-Bremse termékfejlesztő csapata a szenzort a DRV-be (kopásutánállító) építette be. A rendszer képes menet közben folyamatosan rögzíteni a fékek állapotát, figyelve, hogy amikor szükséges, a fékek megfelelően működnek-e, amikor nincs szükség fékezésre, valóban nem történik-e fékaktiválás. A mérési adatok teljes mértékben nyomon követhetőek és visszaellenőrizhetőek, biztosítva a fékrendszerek megbízhatóságát és hatékonyságát.
A pneumatikus fékrendszerbe beépítettek egy nyomásszenzort is, amely a fékrendszer működésének kontrollmérésére szolgál. Ez az eszköz menet közben rögzíti, hogy a jármű fékezése ténylegesen megtörténik-e vagy sem, pontos képet adva a rendszer állapotáról és teljesítményéről.
Új eszköz a vasútautomatizálásban
A Knorr-Bremse termékfejlesztő mérnöke elmondta, amennyiben a prototípus sikeresen teljesíti a teszteket, egy olyan vasútautomatizálási megoldás kerülhet a piacra, amely teljes mértékben kiváltja a manuális fékpróbákat. Ez nem csupán jelentős időmegtakarítást eredményezne, hanem növelné a vasúti közlekedés biztonságát és hatékonyságát is.
Ismét valami új – TS köntösben a Búza téri óratorony is
2024. október 28-tól a TS Hungaria Kft. arculata és színvilága a villamos mellett megjelenik Miskolc központjában, a Búza téren található óratorony felületén is.

Mindkét reklám olyan környezetben jelenik meg, amik a mindennapi élet részei, és folyamatosan elérik a célközönséget, hiszen az emberek városi környezetben állandóan kapcsolatban vannak ezekkel az üzenetekkel.
A torony a város üde színfoltjaként Társaságunk lokális szerepére, erős jelenlétére és munkáltatói értékeire kívánja felhívni a helyi és a környékbeli közösség figyelmét.
A féléves kampány célja kettős: egyrészt a TS Hungaria Kft. ismertségének növelése, másrészt a humánerőforrás-kapacitásának folyamatos biztosítása, fejlesztése, az utánpótlás ösztönzése.

A Rail Cargo Hungaria (RCH) másfél éve bízta meg a TS Hungariát (TS-HU) vasúti kerékpárok továbbítására alkalmas, a közúti fuvarozással szemben versenyképes megoldás kifejlesztésére. A nagy volumenű kerékpárszállítások közútról vasútra terelése a Rail Cargo Group stratégiai céljai között szerepel.
A feladat megoldására a Rail Cargo Hungaria, a miskolci TS-HU és az ÖBB-TS knittelfeldi üzemének szakemberei munkacsoportot hoztak létre, amely megalkotott egy egysoros kerékpárszállítást lehetővé tevő konstrukciót. Ez 21 db kerékpárt képes egy vasúti teherkocsin fuvarozni, szemben az egy kamion által továbbítható 15 darabbal. A kifejlesztett kalodarendszert egy Rgs típusú teherkocsira helyezték fel. A megoldás megfelelt az ütköztetési és további vasútbiztonsági követelményeknek is.
A tesztüzemek tapasztalatai azonban azt mutatták, hogy a közúti fuvarozás költségei továbbra is valamivel alacsonyabbak voltak a vasútinál, ezért a terveket finomították. A TS-HU tervezőcsapata kifejlesztett egy olyan mobilizálható kétsoros kalodarendszert, amellyel kocsinként 30 db kerékpár szállítható. Ebből egy prototípust gyártottak le, amely jelenleg teszt jelleggel üzemel.
A kétsoros kalodarendszerrel felszerelt kocsi fordulóideje Miskolc–Knittelfeld viszonylatban körülbelül tíz nap. A visszaút során javítandó kerékpárokkal rakodva érkezik vissza a TS-HU üzemébe.
A miskolci járműjavító további öt, hasonló kalodarendszer elkészítését tervezi. Ezek hetente 100 kerékpár vasúti fuvarozását teszik majd lehetővé és ezen az útvonalon évente összesen 320 kamionnal csökkentik a közúti forgalmat.

A TS Hungaria Kft. 1859 óta a vasúti járműjavítás fontos mozgatórugója, melyet a mai napig igyekszik vállalatunk megőrizni és kihangsúlyozni annak érdekében, hogy a vasúti piac mellett Miskolc és környékén is aktívan jelen legyen a köztudatban. Ennek jegyében 2024. július 3-tól fél éven át villamossíneken is „bejárjuk” Miskolc városát.
A mozgó járműreklám kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a vállalatunkat még jobban megismertethessük, emellett pedig segít a fejlődésben is, hiszen bevonzhatjuk a legtehetségesebb munkavállalókat. Ezek együttesen hozzájárulnak vállalatunk pozitív hírnevéhez, ami az üzleti kapcsolatokban és ügyfélszerzésben is előnyt jelenthetnek.
A gördülő hirdetések Miskolc új színfoltjaként a TS Hungaria Kft.-t egy innovatív és dinamikus vállalatként pozícionálják, a helyi közlekedési hálózat használata pedig azt is mutatja, hogy vállalatunk elkötelezett a helyi közösség iránt.

A sikeres teljesítés érdekében kialakításra került egy RCH-TSH munkacsoport, majd a projekt későbbi szakaszában az ÖBB-TS központi és az ÖBB-TS knittelfeldi munkatársak is csatlakoztak, akik el is kezdték a munkát annak érdekében, hogy a teljes knittelfeldi kerékpárforgalom vasúton kerülhessen lebonyolításra. Elkezdődött a koncepciók felállítása, majd kidolgozása, melyek eredményeképpen 2023 szeptemberére megszületett egy egysoros kerékpárszállítást lehetővé tevő konstrukció, ami segítségével egy vasúti teherkocsin 21 db kerékpár szállítható az eddigi közúton történő 15 db/kamion helyett. A kerékpárok szállítására egy egysoros kalodarendszer került kivitelezésre, amit egy Rgs típusú kocsira helyeztek fel. Mielőtt azonban ez a kocsi elindulhatott volna a vasúti forgalomban, egy ütköztetési próbára volt szükség. A próba során a rakodási szabályokban előírt tesztet kellett elvégezni, ami előírás minden új rakodási módnál. Lényege, hogy szavatolja a rakodási mód a kocsi hosszirányában történő vasútbiztonsági megfelelőségét. Ezen túlmenően keresztirányban is garantálni kell a biztonságot, melyet azonban csak próbafutás keretében lehet megvalósítani, így 2023 szeptemberében elindult két Rgs típusú kocsi 21-21 darab egysorosan rakott vasúti kerékpárral, melyek azóta is sikerrel teljesítik a Miskolc-Knittelfeld távot.
Az első próbautat követően azonnal látható volt, hogy gazdaságosság szempontjából még kicsivel ugyan, de a közúti szállítás költségei felett működik a vasúti forgalom, így folytatódtak a tervezgetések. A munkacsoport összeült, és a TSH tervezőcsapata kifejlesztett egy olyan, mobilizálható kétsoros kalodarendszert, amellyel kocsinként 30 db kerékpár szállítható. Ennek a kétsoros koncepciónak az ütköztetési próbájára került sor 2024. június 19-én. A próba során olyannyira jól helytállt a kalodarendszer, hogy az eredetileg három ütköztetési próba két szimuláció után sikeresen véget is ért, ezzel a sikerrel pedig várhatóan az elkövetkező hetekben útjára indulhat a kétsorosan, 30 db vasúti kerékpárral megrakott teherkocsi Knittelfeldre a tesztkörökre.
Ezek a próbafutások már a projekt lezárását, a kétsoros szállítás elindulását jelentik, csak a keresztirányú biztonsági előírásoknak történő megfelelést jelentő dokumentációban mutatkozik különbség az éles futással szemben. A próbaúton - ahogy az egysoros szállítás esetén is - dokumentálják a futási állapotokat, mind induláskor, mind érkezéskor, amely eredményei alapján kerül végleges engedélyeztetésre az RCH-TSH kooperációjaként kifejlesztett innovatív rakodási mód. Ennek a várható átfutási ideje fél év, melynek végén a jelenlegi részleges pont helyére tényleges lezárás kerülhet.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. a Wanhua-BorsodChem számára sószállítást végez, és az ebben a forgalomban közlekedő román teherkocsik műszaki állapota nem volt megfelelő a szállítmány fuvarozására. A probléma gyors megoldásaként az RCH a saját Fals 6656-os kocsijait kívánta bevonni a sószállításba annak érdekében, hogy stabilizálja ezt a forgalmat. Ez a kocsitípus azonban átalakítás nélkül nem tudta betölteni ezt a szerepet: ekkor kereste meg a TS Hungaria Kft.-t anyavállalatunk, hogy alakítsuk át, ponyvásítsuk ezt a típust.
A TS Hungaria Kft. Technológia osztályának munkatársai gyors átfutással elkészítették a prototípus terveit. A tervek kidolgozásával párhuzamosan megkezdődött a szükséges alkatrészek beszerzése is. Egy olyan ponyvaszerkezet került kifejlesztésre, amely alapvetően mobil, kivehető, és rakodáskor ennek a szerkezetnek az eltávolítása nem szükséges. További előny, hogy amennyiben a piaci igények változnak és nincs szükség ponyvára a kocsin, az eredeti állapot könnyen visszaállítható.
A prototípus kocsi kivitelezését a Fővizsga és Komponens csapat rövid időn belül el is készítette. Az elkészülést követően a vasúti forgalomban történő tesztfázisban előjöttek a kocsi „gyerekbetegségei”, melyekre azonnal és rövid határidővel reagált a Technológia osztály: áttervezték az alapkonstrukciót, és legyártásra kerültek az első szériakocsik. Az első körben elkészült teherkocsik RCH jelenlétében történő ellenőrzése során a széria jóváhagyásra került, megadták az engedélyt az első 30 db Fals 6656-os kocsi ponyvásítására.
Az első ütemben elkészült ponyvásított Fals 6656-os kocsik munkába állítása olyan sikeresnek bizonyult a sószállító forgalomban, hogy 2024. februárjában megérkezett a Rail Cargo Hungaria Zrt. részéről a második ütemben 29 db, valamint a protokocsi sorozatosításának kérése is.
A második ütem elkészülésére 2024. május 31-re szerződtek a felek, így a TS Hungaria Kft.-nek gyors és hatékony munkaszervezéssel azonnal ismét lépnie kellett a rövid határidőre történő teljesítés érdekében. Már a gyártás indulásának elején egy TS Hungaria Kft.-n kívülálló ok miatt azonban vállalatunk lemaradásba került az ütemtervhez képest: a külső beszállító megközelítőleg másfél hetes csúszásban küldte meg az egyik feltétlenül szükséges alkatrészt. A hiányzó anyag beérkezését követően 7-8 db kocsi lemaradásba került Társaságunk, ami az ütemterv azonnali módosítását kívánta. A Fővizsga üzem vezetésének döntése alapján az eredetileg két szektorra tervezett gyártási munkát így kibővítették három szektorra. A munka átszervezése miatt a fővizsgás teherkocsik javítása minimálisan ugyan háttérbe szorult, de ezzel az intézkedéssel a TS Hungaria Kft. már a határidő lejárta előtt egy héttel át tudta adni az utolsó, a 29. szériakocsit, majd elkezdte a protokocsi szériásítását, szigorúan betartva az elvárt határidőt.
Ez a dinamikus szakmai és határidőre vonatkozó kihívásokat jelentő, közös RCH-TSH innovatív átalakítási projektmunka mindkét vállalat piaci pozícióját erősítette: a Rail Cargo Hungaria Zrt. számára elégedett ügyfelet, a TS Hungaria Kft. számára pedig egy kiváló innovációs és izgalmas szakmai fejlődési lehetőséget hozott.

Az alkalom keretében Raisz Csaba közvetlenül is megismerhette a társaság menedzsmentjét, illetve bepillantást nyerhetett a TS Hungaria Ügyvezetése által tartott cégprezentáción keresztül a vállalat múltjába, mindennapi tevékenységébe és működési környezetébe.
A program a telephely bejárásával, a Kerékpár üzem és a Fővizsga terület megtekintésével zárult, amelynek színes és mozgalmas pillanatairól az alábbi képek is tanúskodnak.

A rangos elismerést a Miskolc Köszöni program keretében másodszor ítélték oda a város azon gazdasági szereplőinek, amelyek iparűzési adójukkal hozzájárulnak a város fejlődéséhez, tevékenységükkel, fejlesztéseikkel, évtizedes jelenlétükkel erősítik Miskolc gazdaságát. A TS Hungaria immáron második alkalommal ezzel olyan méltatásban részesült, amely kifejezi, hogy a vállalat minőségi munkahelyet, kiszámítható életpályát kínál munkatársainak, valamint stabil támaszt jelent az itt élőknek.
Köszönjük az elismerést!

Gyönyörű őszi időben tettük meg a közel 10 km-es utunkat először a Várhegy megmászásával és Szádvár megismerésével, majd az áttelepített és ma már néptelen Derenk falu felfedezésével. A közös erdő-mező járás és felfedezés kiváló alkalmat biztosított egy vidám, lendületes együtt töltött alkalomra, amikor nemcsak a mesébe illő földrajzi környezetet, hanem a történelmi lenyomatokban bővelkedő helyi kultúrát is megismerhettük. Zárásként minden résztvevő egy emléklapot kapott a túra teljesítéséről.
Csatlakozzatok hozzánk a következő túránkon Ti is családtagjaitokkal, szeretettel várunk Benneteket is!

Az idei nagyszabású közösségi rendezvényünk célja az volt, hogy egy olyan mozgalmas napot töltsünk együtt, ahol minden korosztály megtalálja a számára izgalmas programot. Egyaránt gondoltunk a már nyugdíjas régi dolgozóinkra, a kismamákra, az óvodásokra, kisiskolásokra, kamaszokra, és természetesen a felnőtt korosztályra is. Mindenki aktív résztvevője és mozgatórugója volt a napnak. Nemcsak az olyan versenyeken vehettek részt, mint a szkander bajnokság, a bor -és pálinkamustra, az élő csocsó bajnokság vagy a TS ismereti kvíz, hanem a sokféle egyéb szórakoztató programon is, mint az interaktív bábszínház, a karikaturisták, akadálypályák, habparty, stb. A nap érdekességeiként említjük meg a Keménykalap és krumpliorr kvízt, a gyermekek számára készült vasútismereti kvízt, és a kreatív pörkölt versenyt is. Több mint 164 éves történelmünknek köszönhetően még egy rövid időre a múltba is visszaléphettünk – megnyitottuk a közel 100 éves légópincénket az érdeklődők előtt, valamint lehetőséget biztosítottunk a „kis mozdony vezetők” számára a Gokart becenévre hallgató mozdonyunk irányítására és az elmaradhatatlan dudálásra is.
A TS Hungaria Kft. szervező csapata elmondhatja, hogy a visszajelzéseket tekintve az elmúlt évek legsikeresebb családi napját zárhatták az idei évben.

Ez a méltán nagyszabású rendezvény minden évben lehetőséget nyújt a Rail Cargo csoport tagjainak arra, hogy közösen értékeljék a mögöttük álló időszakot, a csoport sikereit, valamint arra is, hogy munkatársaik elkötelezettségét méltóképpen elismerjék, ahogy idén ezt a TS Hungaria Kft. is tette. A 73. Vasutasnap alkalmával TS Hungaria ügyvezető igazgatói dicséretben részesült Kappelmajer József technológia osztályvezető, megbízott fővizsga üzemvezető.
József egyike a magyar vasút azon szakembereinek, akik magas szintű szakmai kompetenciájuk mellett példaértékű lelkesedéssel és elkötelezettséggel dolgoznak nap mint nap a vasút jobbá tételéért. József egyszerre képes a szakmai optimum és technológiai fejlődés mellett legalább olyan hangsúllyal figyelembe venni a teherkocsi javítás gazdasági aspektusait, amely nélkülözhetetlen a vasúti teherfuvarozás versenyképességéhez. Nagyon köszönjük Józsefnek a magyar vasúti teherfuvarozásért eddig végzett munkáját, amely – amellett, hogy Ő maga is még fiatal – nagyon szép példát jelent a jövő generációjának.
Gratulálunk Kappelmajer Józsefnek a kitüntetéshez, további sikereket kívánunk neki a TS Hungaria Kft. keretein belül, és büszkék vagyunk rá, hogy munkatársaink között tudhatjuk.
Szakoktatójuk nagy hangsúlyt fektet a gyárlátogatásokra, a vállalkozásoknál megtartott „kihelyezett órákra”, amelyek az elméleti ismeretek és a gyakorlati tapasztalatok gyűjtése szempontjából egyaránt kiemelkedő jelentőségűek a tanulók számára.
Látogatásuk elején a vállalat munkavédelmi felelőse egy előadás keretében ismertette a fontosabb munkavédelmi szabályokat, előírásokat. Ezek ismerete minden telephelyre érkező vendég számára is kötelező és betartandó. Ezt követően hasznos és érdekes információk birtokába juthattak a TS Hungaria Kft. 164 éves történetével és működésével kapcsolatban, majd elindultak üzemlátogató körútjukra. Betekinthettek a csarnokokba, ahol testközelből láthatták a munkafolyamatokat, azok körülményeit, és sikerült működés közben szemügyre venniük a csúcstechnológiás Danobat profilesztergát is.
A szakoktató elmondta, hogy nagy lelkesedéssel várták ezt a napot mind a diákok, mind az oktatók, hiszen nem mindennap láthatják a saját szemükkel a járművek egyik, - ha nem a legfontosabb – részegységének, a vasúti kerékpárok javításának, felújításának menetét.
A diákok visszajelzései alapján már a hivatalos beléptetés során tudták, hogy egy jól szervezett munkafolyamatokkal működő cég területére léptek. A balesetvédelmi tájékoztatás és a jól összeállított cégbemutató után azt is érezték, hogy a figyelemreméltó történelmi és szakmai múlttal rendelkező TS Hungaria Kft. minden szempontot figyelembevéve, és a dolgozói igényeket maximálisan kielégíteni kívánva üzemel: szelektív hulladékgyűjtő szigetek, dolgozói étkező, telephely fejlesztések, korszerűsítések stb. Továbbá megtapasztalhatták a vállalat vendégszeretetét is: örömmel fogadták a vállalat logójával ellátott ajándékokat is.
A látogatást követően számos visszajelzés érkezett a tanulók részéről arról, hogy ők hogyan látták a vállalatot:
„A TS Hungaria számomra elég jó benyomást keltett az ott látogatás során. Már a belépésnél is nagy biztonságérzetet adott, és a biztonsági őrök is nagyon precízek voltak.”
„Átlépve a beléptetőkapun megtisztelve éreztem magam, hogy a TS Hungaria területére léphettem. Amint a belső udvarba értünk, megláttam az első LÉGÓ bunkert, ami nagyon megtetszett.”
„A gyárlátogatás előtti munkavédelmi prezentáció nagyon tetszett, hogy mennyire odafigyelnek az ember épségére.”
„A forgácsológép nagyon tetszett. Tetszett ahogy a kereket megforgácsolták és megmunkálták, leellenőrizték és széppé tették.”
„A munkafolyamatok nagyon precízek és gyorsan haladnak a munkával, mindent meg tudnak csinálni.”
„Nagyon barátságos és otthonos hely nekem.”
„Értékeltem, hogy meghívtak minket és a kedves fogadtatást, hogy sokat beszélgettünk, sokat nevettünk és a látvány magáért beszélt. Egy olyan embernek, mint én, aki még nem volt ilyen munkahelyen nagyon lenyűgöző volt, és a továbbiakban elég motivációt adott ahhoz, hogy esetleg majd itt dolgozzak.”
A TS Hungaria Kft. örömmel fogad a jövőben is diákokat abban a reményben, hogy tovább viszik cégük jó hírét, és egyszer majd munkatársaikként köszönthetik a legtehetségesebbeket.

Az átadáson az Ügyvezetésünk mellett jelen voltak a termelés, illetve a termeléstámogató területekről a projektben aktívan részt vevő kollégáink is.
Lehóczki Gábor igazgató úr nyitotta meg az ünnepséget, köszöntötte a jelenlévőket. Elmondta, hogy külön öröm volt a 2022-es évben, hogy a csoporton belüli jelentős megrendelésállomány mellett számottevő projekteket tudtunk realizálni a csoporton kívüli ügyfeleink számára is. Ezek között kiemelkedő projekt volt a most eredménnyel lezáruló GATX Sgns kocsi átalakítási projekt. Azt, hogy miről is szólt ez a projekt, Bartókné Szekeres Zsuzsanna ügyfél- és projektmenedzser kolléganőnk foglalta össze, aki megköszönte, hogy pár mondatban elmondhatja élményeit.
„A projektet 2020-ban kezdtük el, amikor a GATX megkeresett bennünket azzal, hogy megvásárolta az RCH-tól a korábban általunk gyártott 300 db Sgns kocsit, és azokon fékátalakítást kíván elvégeztetni. A fékátalakítással modernebbé és üzembiztosabbá kívánta tenni a kocsikat. A fékátalakítás terveit a TS Hungaria készítette el, tehát jelentős szakmai kihívást jelentett ez számunkra is. A terveket mind a GATX, mind pedig az átalakítás engedélyezését elvégző testület megelégedéssel fogadta.
Az engedélyezés mellett az átalakításhoz szükséges anyagok beszerzése, folyamatos biztosítása és a COVID helyzet is kihívások elé állította cégünket, de sikeresen kezelve a kihívásokat, 2021 márciusában beérkezett hozzánk az első kocsi, mely júniusban el is készült.
Ezt követően sorban érkeztek be a kocsik telephelyünkre: havi 15 db átadása volt a cél, amit a beérkezett mennyiségekből folyamatosan sikerült teljesítenünk.
A fékátalakításhoz szükséges alkatrészeket, pl. kormányszelepet, rudazatállítót, féktuskót, valamint az új kerékpárokat a GATX biztosította. A munkák kivitelezése a IV-es szektorban történt, amihez egy forgatóberendezést is használtunk. Az átalakítási folyamat kialakítása jól sikerült, a kocsiellátás, az anyagok rendelkezésre állása nem akadályozta az időbeni teljesítéseket. A kocsik átalakítását és átvételét a GATX folyamatosan felügyelte, ezzel segítve a mi munkánkat is.
A kialakított folyamatok és a megfelelő felügyelet eredményezte, hogy minőségi reklamáció nélkül mehettek ki a kocsik a TS Hungaria telephelyéről. A GATX többször is kifejezte megelégedettségét a tervezéssel és kivitelezéssel kapcsolatosan is.”
A projekt ismertetését követően Dian József igazgató úr hozzátette, hogy azért is volt jelentős ez a megbízás, mert eddig még nem volt példa arra, hogy 300 kocsinak egyforma, adott ütem szerint kelljen elkészülnie, de sikeresen teljesítettük, ezt a sikert pedig meg is kell ünnepelni. Egy vasutas példával élve elmondta: a vonat megáll, az utasok leszállnak, ünnepelnek, majd visszaszállnak, és a vonat megy tovább, úgy mi is most megállunk, ünneplünk egy kicsit, és már megyünk is tovább. Kiemelte a minőség fontosságát, melyet most egy új nézőpontba helyezett: az a minőség, ha a vevő jön vissza és nem a termék. A vevő most visszajött, hiszen az év második felében további 100 db kocsit rendelt meg a GATX. Ebből is kitűnik, hogy mekkora jelentőséggel bír a minőség. Claudiu Pandrea úr, a GATX képviselője elmondta, hogy mikor 2020-ban a GATX megkereste a TS Hungaria Kft-t a projekt kapcsán, nagyon jó döntést hozott.
Értékelő és köszönetet kifejező beszéde végén hozzátette, hogy ebben a projektben nem, mint megbízó és megbízott voltunk jelen, hanem mint egy csapat, akik együtt vitték véghez ezt a sikert, akik a projekt elé gördülő akadályokat közös erőfeszítéssel győzték le.