Erweiterte Suche

Újratervezés a TS Hungaria Kft-nél

Az osztrák székhelyű Voestalpin GmbH megbízta a Rail Cargo Group-ot, hogy üzleti tevékenységükhöz könnyű, ugyanakkor nagy teherbírású vasúti kocsikat biztosítsanak számukra. Vállalatcsoportunk úgy döntött, hogy a megbízás teljesítéséhez az életciklusa második felében lévő, 5341 sorozatú teherkocsik felépítményét nagyszilárdságú acélból újraépíti. Ezáltal erősebb kocsik kialakítására van lehetőség, kevesebb anyag felhasználásával. A gyakorlati kivitelezést a magyar vasúti teherkocsi javítás, korszerűsítés, tervezés, és gyártás területének egyik legjelentősebb szereplője, a TS Hungaria Kft végzi.

A tervezéstől a gyártásig
A nagyszilárdságú szerkezeti acélok alkalmazása elsősorban mozgó szerkezetek esetén előnyös, ahol a gazdasági és logisztikai valamint környezetvédelemi okok miatt is különösen fontos, hogy a szerkezet minél kisebb tömegű legyen.
2015 év elején kezdtek körvonalazódni az első prototípus tervei. Itt a TS Hungaria szakemberei a Rail Cargo Wagon és Rail Cargo Hungaria illetékes vezetőivel közösen meghatározták az átalakítás alapvető paramétereit. A döntést a jelentős súlycsökkentési törekvés határozta meg, amelyet a jobb szilárdságú, vékonyabb lemez- és profilvastagság garantál. Mivel könnyebb lesz a kocsik összsúlya, több rakományt bírnak el. A fejlesztés során a vagonok alvázát is megerősítették.
Nyárra elkészültek a prototípusok dokumentációi. A későbbi sorozatgyártásnál előre nem látható problémák elkerülése érdekében 4 különböző kocsifelépítmény rajza került le a tervezőasztalról.

A prototípus születése
Szeptemberben a TS Hungaria Kft. üzemében legyártották a prototípusokat, a kocsikat GPS-szel is felszerelték, a tesztüzem pontosabb nyomonkövetése miatt. A tesztidőszakot követően 2017 elején megszületett a döntés a „progresszív ritka” prototípus sorozatgyártása mellett. A meglévő paraméterekkel a tesztelés alatt szerzett tapasztalatokra alapozva, a megrendelő kérésére kisebb-nagyobb változtatásokat hajtottak végre a végleges kialakításhoz.

Új kocsik a gyártósoron
A már letisztult gyártási dokumentáció alapján 2017 év végén elindult a sorozatgyártás, amelynek professzionális kivitelezéséhez elengedhetetlen készülékeket is megtervezték és legyártották. A kezdetben kialakított és alkalmazott gyártási műveletet folyamatosan optimalizálják, ezzel is segítve a 2018. év végéig tervezett 200 darab kocsi átalakítását.